fredag 1 mars 2013

FÖRÄNDRING + ANSTRÄNGNING = UTVECKLING

Ord som inte bara passar in i hockey-världen. (De kommer ursprungligen fr Tommy Sandlin)

Orden står sig bra i andra sammanhang också och inte minst i mitt liv just nu. Senaste halvåret (eller faktiskt hela sista året) har jag ansträngt mig mycket och mycket har hänt som förändrat hela min vardag. Allt har utmynnat i en otroligt positiv utveckling.

Vid den här tiden förra året bestämde jag mig för att försöka ( för jag vet inte vilken gång i ordningen ) komma igång med mer regelbunden träning på MINA villkor. Dittills hade jag haft lika många misslyckanden som försök. Kom väl igång hyfsat och besvikelsen var totalt när kroppen sa ifrån efter ett par månader.

I slutet av sommaren återvände energin och det gick hyfsat igen. I nov/dec påbörjade jag ett samarbete som  gjort att jag kommit längre än jag någonsin kunnat drömma om. Utvecklingen har gått spikrakt uppåt och vinterns styrketränng gör att jag nu möter våren med en otrolig längtan efter löpträning.
För första gången på länge har jag satt ett riktigt långsiktigt mål som jag vet att jag kommer att klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar