fredag 29 mars 2013

Inget är egentligen svårt om man delar upp det i små steg

Tack vare de orden från en vän har jag nått dit jag är idag.  Utan de här orden klingande i huvudet och alla mina delmål som jag satt upp på vägen hade jag gett upp för länge sedan.

Jag har mitt stora mål som jag satte upp för drygt ett år sedan och jag är en bra bit på väg att nå det. Jag bestämde mig för jag vet inte vilken gång i ordningen att jag skulle komma igång och träna för att må bättre. Lägg därtill att jag vägde alldeles för mycket och skulle behöva gå ner många kg för att må bättre.

Bantningsdieter, NEJ TACK!
Jag började träna, kroppen skrek stopp, diagnos diabetes typ 2. :-(
Jag började om igen, sanerade lite vad jag åt och idag mår jag bättre.
Har tränat bort 12 kg, fått mer muskler vilket gör att cellerna i kroppen kan ta vara på den lilla insulinproduktion som jag har kvar. :-)

Under resans gång har jag läst många andra bloggar och fått mycket tips men framförallt energi att orka fortsätta kämpa.
En av de bloggar som ger mig mest energi är:

Fröken Loo´s hälsoinspiration

Jag har dessutom haft förmånen att få träffa Katrine och Putte, vilket gett än mer energi att inte ge upp när bs spökar när jag tränar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar