tisdag 5 mars 2013

Progressiv löpning och CXWorks- imorgon MÅSTE jag vila

Tisdag = CXWorks. Så kul men grymt jobbigt. Men bättre träning för bålen går inte att hitta.

Som uppvärmning innan CX körde jag 2 km progressiv löpning. Startade på 9,0 och höjde successivt till 11,5. Hade egentligen tänkt springa lite längre men kom lite för sent för att hinna det men jag var riktigt varm så det räckte som uppvärmning iallafall.

Jag gillar utmaningen som den progressiva löpningen ger och det är en av fördelarna med att springa på löpbandet. Det är lätt att reglera farten exakt och utmana gränserna. Annars så är det mycket roligare att springa ute.

Imorgon är det VILA som gäller för att ladda inför torsdagens lite längre pass som jag ska försöka hålla nere tempot på så att löptiden blir längre. Inte det lättaste men jag ska göra vad jag kan för att inte springa för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar