onsdag 27 mars 2013

Men nu är jag beroende - stack ut på ett intervallpass ikväll

Det finns ju helt klart sämre saker att vara beroende av än träningen.
Riktigt häftig upplevelse. Första passet med lite längre intervaller. Gick mellan intervallerna men kunde trycka på bra på intervallerna. Kunde springa avslappnat och trycka fart med armarna.
Blir lite halvchockad när jag ser km-tiderna på intervallerna bara. Var kommer den farten från? Alla intervaller under 5.45 och 4 av 5 intervaller under 5.30. Visserligen bar asfalt och måttligt halt men ändå. Uppvärmningen som jag tyckte jag höll igen på gick i 5.35-fart.

Helt klart är det inspirerande att känna att tiden jag lägger på träning gör skillnad. Det var många år sedan jag njöt av att springa så mycket som jag gör nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar