lördag 16 mars 2013

Att det ska vara så svårt - Jag som trodde jag hade koll.....

....men alla förändringar kräver planering, eftertanke och tålamod. 

När ljuset återvände och det blev lite varmare ute blev suget att springa så stort att jag bara måste ut. Hade inga större förhoppningar eftersom jag inte sprungit på väldigt länge.
Började försiktigt och det kändes bra. Lugna långpass (låginstensiv träning ) fungerar bra med bs men så fort jag kombinerar med intervaller eller progressiv löpning lever bs sitt eget liv. :-(

Viljan är så mycket större än energin och det är frustrerande. Den här veckan har jag dragit ner på träningen och nöjt mig med PW hem fr jobbet 2 ggr + att jag gick drygt halva vägen idag. Då har bs hållit sig ok så nu skippar jag intervallpassen och siktar in mig på löppass med konstant fart 30-45 min kombinerat med styrketräning ett par veckor.

Hoppas hitta balansen mellan löpningen jag älskar och bs så att jag kan träna som jag vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar