torsdag 28 februari 2013

Ju hårdare du jobbar desto svårare är det att ge upp.

Ord sagda av Vince Lombardi, (coach i Amerikansk fotboll).

Precis så känner jag just nu. Finns inte en chans att jag skulle lägga av med träningen nu. Det är en av de största segrar jag haft på länge. Jag har lyckats hålla i träningen så länge nu att jag är beroende och varken kan eller vill vara utan den..

Jag är inte ens besviken på mig själv att jag bryter mitt 8-veckors träningsprogram en vecka i förtid. Jag hade tänkt att smyga in löpträningen lite försiktigt de sista två veckorna på schemat men då kom solen och värmen och lockade ut mig så nu ligger huvudfokus på löpning istället för på styrketräning som varit huvudsysselsättningen de senaste tre månaderna.
Provade idag att springa drygt 3 km (21 min) som uppvärmning på löpbandet och tänkte sen köra ben/mage men det gick INTE. Efter utfallsstegen (3 set x 12 som skulle varit 4 set x 8 insåg jag när jag kollade) skakade benen så jag hoppade över knäböj.  Körde lårcurl och benspark 3 set vardera sen brände det så i musklerna att ett 4:e set kunde jag definitivt glömma. Att köra raka marklyft när man knappt orkar stå upp kändes också som överkurs men jag är nöjd iallafall. Sit-upsen hoppade jag över med gott samvete då jag körde CXWorks i tisdags.

Ska byta ut tre-splits styrkeprogrammet mot att köra 2 pass/vecka nu istället + löpning 4 pass/vecka. Sen är CXWorks så roligt att jag kan säkert inte hålla mig därifrån heller. Men jag ska planera så att jag har 2 vilodagar som är helt träningsfria.

Man ska ju ha ett mål med träningen och det målet är nu LIDINGÖLOPPET, 15 KM. Tack Linda för inbjudan i Lidingöloppsgruppen. Hoppas få med mig någon kompis som är sugen att springa också för då blir det roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar