tisdag 19 mars 2013

Att misslyckas ibland är enda sättet att lära sig var gränsen går!

I början av mars när träningen och löpningen bara flöt på så undrade jag lite försiktigt när bakslaget skulle komma. 
Nu har det kommit och jag har fått tänka om lite i träningsupplägget. Efter ett par månader med intensiv styrketräning så är nu suget efter att springa så stort att jag tillfälligt lagt styrketräningen åt sidan med undantag för CXWorkx som är så roligt att jag bara inte kan låta bli att gå på de passen.

Löpningen gick så lätt att komma igång med så jag testade att lägga in intervallpass men det gick inte så bra. Bs protesterade så nu ligger fokus på distanspass i lugnt tempo (6.15-6.30 min/km) som är ett tempo jag kan hålla utan problem nu när det är isigt och halt. 

Att läsa andras bloggar om träning och kost ger mycket tips och energi till både maten och träningen och nästa vecka ska jag faktiskt träffa ett par nyvunna bloggvänner. Vi ska slå våra huvuden ihop och se om vi kan hitta nyckeln till varför bs pendlar vid viss sorts träning. 

Ikväll packade jag ryggsäcken drog på mig varma träningskläder och sprang i lugnt tempo ner till gymmet och körde ett pass CX. Så skönt att känna att det fungerade idag igen. Gjorde samma sak i lördags fm. Det fungerar alltså att göra så både direkt efter frukost och på kvällen direkt efter att ha ätit middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar