söndag 10 mars 2013

Tjejklassikern ?

För att ha lite roligt på vägen så behöver jag ett mål att träna mot  och mitt mål för hösten var att springa Lidingöloppets 15 km. Sen bestämde jag och en kollega bara sådär att vi ska åka Tjejvasan nästa år för det har alltid varit hennes dröm. Jag är uppvuxen med Vasaloppet och har åkt Kortvasan så jag vet hur roligt det är och hur galet mycket folk det är längs spåret så det blev bestämt bara sådär i farten på jobbet.
Kollegans dotter blev sugen på Lidingöloppet också och 15 km går på lördagen och hennes lopp på söndagen. Lidingö Tjejlopp 10 km går på söndagen så ............. Jaha, där kom nästa galna idé som jag inte förankrat hos min kollega än:

TJEJKLASSIKERN. 
Springer vi Lidingö Tjejlopp och sen åker Kortvasan är ju halva den gjord. Tål verkligen att tänkas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar