fredag 8 mars 2013

Att få in träningen i vardagen är en utmaning men planera och var flexibel så blir det bra!

Ja, så är det. Hade packat väskan igår och tänkt stanna på gymmet på vägen hem och springa dagens pass (Lugn löpning 6,4 km) på löpbandet för det lockade inte att springa det ute i mörker efter jobbet. Planerna ändrades snabbt då telefonen ringde på vägen till jobbet och passet på gymmet byttes mot ett par härliga timmar med Steven.
Jag är inte så fanatisk att jag inte kan flytta ett pass ngn dag om det behövs så tog med mig väskan imorse med. Dock var det -11 och jag kände att det var onödigt att fresta på luftrören med att cykla till jobbet. Skjuts med en kollega dit och bussen till gymmet efter jobbet var planen. Solen sken från en blå himmel när jag skulle hem och jag hade ingen vidare lust att träna inomhus men ändock lite för kallt att springa ute då solen skulle hinna gå ner innan jag skulle vara klar. I-landsproblem, jag vet! Fick skjuts en bit på vägen och skulle sedan gå från GA till Resecentrum men en tankemiss gjorde att jag insåg att skulle jag hinna med bussen från Resecentrum så var det en snabb PW som gällde dit. Satte på Runkeeper och började gå och trots ryggsäcken på ryggen så var det så skönt att jag bestämde mig för att köra PW 6,4 km och räkna det som gårdagens pass som skulle vara lugn löpning. För att få ihop 6,4 km blev det inte närmaste vägen hem utan längs kanalen och via Pensionärsstigen som bitvis var väldigt isig.

PW = Lugn löpning. Eller?? Nja, men ändå godkänt tycker jag. Får kanske inte samma pulsökning som vid löpning men musklerna i benen fick sig en riktig genomkörare iallafall. Det blev iallafall till slut 6,6 km på dryga 55 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar