måndag 4 mars 2013

Solen skiner och himlen är blå (iallafall delvis) - åhh vad det är skönt att springa då!

Jaha, så har jag gjort det igen! Överträffat mig själv. Jag fattar inte riktigt vad som händer och hur det går till men det är hur kul som helst.

Löpningen bara flyter. 4,8 km lugn löpning och sen 3 korta intervaller på det. Första 5 min var lite segt innan kroppen var varm men sen flöt det på. Sista 800 m var lite jobbiga och första intervallen fick jag inte upp farten riktigt men de andra 2 intervallerna kunde jag trycka på bra och kroppen svarade.

Imorse var jag så seg i kroppen efter en dag i Kungsberget med Patrice o Steven igår. Konstigt nog ingen träningsvärk trots att det var 5 år sedan jag senast åkte utför. Däremot var hela kroppen seg som sirap så jag lämnade cykeln hemma och tog bussen till jobbet. Hade tänkt ta en vilodag för att kroppen skulle få åtehämta sig men efter lunch kändes kroppen piggare och hjärnan började planera ett löppass eftersom jag slutade tidigt.

Jag var trött när jag kom hem men efter en fika i lugn och ro kom träningskläderna på och jag ångrar mig inte för nu efteråt är jag piggare än innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar