lördag 16 mars 2013

Gör om - gör rätt (eller förhoppningsvis bättre iallafall)

-9, blå himmel och strålande sol. 
30 min lugn löpning (knappt 7 min/km-tempo) i skogen med en kompis och sedan ett pass CXWorks. Intervallträningen har jag tillfälligt lagt åt sidan för att försöka få bs stabilt med löpning. Håller jag ett jämnt tempo så fungerar det bra och idag kändes det som att jag skulle kunna springa hur länge som helst.

Startade på 6.7 (45 min efter en grötfrukost), sprang 30 min, drack vatten och tryckte i mig 3 dextro och körde sedan CX 30 min. Efter 20 min drack jag vatten och tog en dextro för energin sinade och efter passet låg jag på 6.1.
Klart godkänt och så skönt att det fungerar. Det finns hopp att jag ska få till det här med löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar