lördag 2 februari 2013

Hjärnan och viljan är på hugget - Det är nu det gäller

Att köra riktigt slut på kroppen och utmana gränserna är bland det skönaste som finns när det gäller träning. Det ger sådana endorfin-kickar och fast jag är så trött att jag knappt orkar stå upp efteråt så är det ett lyckorus i hela kroppen.

Det finns dock en fara med det och det är nu det gäller att orka stå emot viljan att köra på. För är huvudet dumt får kroppen lida. Inget snack om att träningen gör mig fysiskt starkare och för varje pass jag kör ökar självkänslan och säkerheten i övningarna vilket resulterar i att jag kan höja belastningen. Det sporrar verkligen men samtidigt gäller det nu att skynda långsamt och se till att inte äta upp all marginal. genom att höja för mycket.Som tur är har jag kloka träningskompisar som lovat att hålla koll och en som lovat att läsa träningsdagboken och säga stopp om det blir för mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar