söndag 24 februari 2013

Suget blev så stort att jag gav efter

Ljuset återvänder med stormsteg och idag sken solen fån en klarblå himmel. Blev en långpromenad med en väninna mitt på dagen och sen fastnade jag framför TV:n och såg Vänersborg förlora :(. Hoppas de vinner på tisdag så det blir avgörande i GA på torsdag.

Satt där och såg solen glittra i snön och blev mer och mer sugen på att springa. Somnade en stund på soffan men när jag vaknade drog jag på mig kläderna och tog årets första löppass UTE. Det var halt på vägarna så jag sprang in i skogen och där var det lite bättre fäste. Det är ju lite tyngre att springa på snö även om skoterspåret var hyfsat hårt men jag är mer än nöjd för passet blev knappt 40 min och då gick jag bara 5 min mitt i passet. 

Det kommer absolut att bli fler löppass ute för det är en så skön avkoppling att bara koppla bort alla tankar och springa. Mycket mer inspirerande än att nöta på löpbandet.

Målet nu är att springa Lidingöloppet, 15 km med en kompis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar