onsdag 6 februari 2013

Intressant utmaning som jag inte vet var den slutar


Den här veckans träning blir intressant. Körde axlar/armar idag och kände att jag inte riktigt vet vad jag ska förvänta mig. En sak är iallafall säker. Jag har blivit starkare men framförallt fått betydligt bättre teknik på övningarna och orkar därför jobba genom övningarna med högre belastning.
Frågan är bara hur mycket ska jag lägga på när jag minskar ett set?
Ska jag höja så att jag går på gränsen till att inte orka för att utmana eller ska jag höja en nivå och höja mer nästa vecka?

Lite fundersam över utvecklinskurvan blir jag även om det är positivt och roligt. Eftersom den inte visar ngn tendens till att plana ut så är det bara att inse att jag inte var så grundtränad som jag trodde för den här typen av träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar