måndag 11 februari 2013

Cykling i snömodden och snöskottning ersatte passet på gymmet

40 min cykling hem från jobbet som uppvärmning och sen 1,5 timme snöskottning på det fick ersätta dagens tänkta pass på gymmet.

Det var 40 min cykling i snömodd där det inte gavs någonting gratis. Slutade jag trampa stannade cykeln.
En Sharon till mellanmål och sen ut med snöslungan och snösläden. Det hade blivit en ansenlig mängd snö under dagen så det tog sin lilla tid. Lagom när jag var klar passerade snöplogen och inte bara en gång utan TRE gånger. Första två vändorna när han plogade fick jag bort vallen med snösläden men efter tredje vändan när han skrapade vägen blev det att ta till snöslungan för att få bort de hårda bitarna.
Jaja, tänker ni nu att det blir väl inte mycket till träning att skotta med snöslungan men då kan jag tala om att det krävs en del för att hålla emot den när den tuggar sig igenom hårda snövallar. Det skakar ganska bra emellanåt och just det gjorde gott för mitt skulderblad och armen som är stel. Det känns betydligt mindre nu och ännu mindre hoppas jag det känns efter att jag suttit i den varma bastu som nu väntar på mig.

Siktar på ett CXWorks pass imorgon efter jobbet och sedan ev lite arm/axel-träning på det om bs tillåter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar