måndag 30 juli 2012

Vila och återhämtning viktigt

De senaste två veckorna har jag tränat mycket, för att inte säga väldigt mycket. Jag har mått bra av det och kroppen har inte skrikit stopp heller.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var det min plan med de här semesterveckorna att jag skulle trigga igång träningsbehovet och det har lyckats långt över förväntan. Om jag fick önska något så var det väl isåfall att jag skulle orka springa mer än jag gör. Skogen är avkoppling för mig och jag längtar efter att springa men jag orkar inte springa så långt. Försöker dock intala mig att det kommer bara jag fortsätter träna.

Jag har en vecka semester kvar och även den veckan kommer att innehålla mycket träning av varierad sort. Men för att träningen ska ge någon effekt är det viktigt att ge kroppen möjlighet till vila och återhämtning.

På webben vimlar av sidor med kost och träningstips av alla de slag. Jag har hittat tre sidor som jag får mycket hjälp av och det är:

www.iform.se
www.styrkeprogrammet.se
www.aktivtraning.se

Det finns mycket att läsa på deras sidor. För att komma till deras tips om återhämtning i träningen så gå direkt via dessa länkar:

10 sätt för aktiv återhämtning
vad händer i kroppen när du tränat
återhämta dig för optimal prestation














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar