lördag 28 juli 2012

Idag åkte MTB:n fram

Morgonstund har guld i mund, finns det ett ordspråk som säger.....och ja, så är det. Maria kom som planerat vid 09-tiden och vi drog i väg i lugnt tempo för att köra ett pass i skogen. Maria har precis börjat cykla och vi valde därför bort MTB-slingorna som kräver lite mer tekniskt kunnande och körde istället 15-km skidspåret som inte kräver lika mycket av tekniken. Början av spåret är mest småkuperat och det flöt på bra. Maria fick chansen att lära sig växlarna på cykeln och för mig var ett bra pass för att få bort ringrostigheten då det var längesedan jag körde i skogen. Sista 5 km på spåret är rejält kuperat med branta backar både uppför och nedför vilket gjorde att vi fick ett rejält intervallpass med pulspåslag i slutet.
Där i uppförsbackarna märktes att jag inte kört på ett tag för tekniken räckte inte till och jag tappade fart vid växlingarna och klarade halva backarna innan det var slut på fart. Men jag är nöjd ändå.
Jag är lite öm och stel i vadmusklerna efter gårdagens crosstraining men det känns bättre efter dagens pass än när jag vaknade imorse.
Få se hur benen känns senare om det ev. blir ett pass PW framåt kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar