måndag 23 juli 2012

Runkeeper

Har förstått att många använder Runkeeper när de tränar. Har väl inte riktigt förstått vad det varit för nytta med det och vad det skulle vara bra till.
Men idag när jag var ute på den PW/joggingrunda jag skrev om tidigare idag så använde min kompis det och kunde visa statistik på hur fort vi förflyttade oss.
Funderade lite och kom fram till att telefonen är betydligt lättare att ha i fickan för detta ändamål istället för GPS-klockan vi har som är ganska otymplig och definitivt inte skön att ha på sig. Sedan gillar jag att det räcker att trycka på start och stopp och att den inte behöver tankas ur utan allt finns lagrat direkt.

Installerade det i telefonen och när så maken frågade om jag skulle med ut på en runda ikväll så sa jag först nej med tanke på att jag körde på ganska bra på passet på fm men så tänkte jag att jag skulle kunna testa hur Runkeeper fungerar så.........

det blev en relativt snabb PW-runda på 35 min nu på kvällen med Runkeeper på.  Få se om jag tar en fridag från träning imorgon eller om jag tar en lite lugnare tur. Den här veckan har jag inte legat på latsidan direkt utan fått ihop 6 träningstillfällen så jag tycker nog att jag kan få vara nöjd med resultatet.

1 kommentar:

  1. Hej Mona!
    Blir medlem på Funbeat och ladda sedan hem deras app, jag tycker att den är mycket bättre.
    Träna på! :)

    Mvh Mia

    SvaraRadera