lördag 26 januari 2013

Långpass på skidor m. bs-mätare som klagar på kyla

-3, perfekt vallade skidor och fina spår. Låg på 5,7 efter frukost och tvekade om jag skulle ge mig iväg eller om jag skulle vänta till efter lunch då jag ville köra lite längre idag. Messade min kompis Josefine som svarade
 
"Ta m mat, minst 7 i bs, inte behöver du vänta till efter lunch. Ät hela tiden, mät var 30 min." 

Ok, jag testar tänkte jag. Fyllde fickorna med Enervite sportdryck i portionspåsar, ett rör druvsocker och bs-mätaren. 

Åkte med en kompis och det flöt på så jag tänkte inte på att fylla på men jag kände heller ingenting. Stannade efter en timme och drack en påse. Åkte sen 30 min till och stannade vid spårcentralen. Tog fram mätaren o skulle kolla vad jag låg på när mätaren meddelade sin önskan 

"Ta mig till en varmare plats"

Min kompis såg hur mina händer skakade och tyckte det var dags att åka hemåt. 
Nu efter en skön dusch och bastu, middag bestående av grillad kyckling, ris, sås och grönsaker ligger jag på 6,7 så jag vill nog inte veta vad jag låg på ute i skogen.

Tack Josefine för dina ord som gjorde att jag vågade ge mig iväg. Jag har lärt mig mycket idag. 
  • Man klarar mer än man tror. Våga testa!
  • Packa bs-mätaren varmare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar