söndag 20 januari 2013

Glöm inte rörlighetsträningen om du inte vill bli stel

Nedan en intressant artikel i ämnet.
Rörlighetsträning vs belastande träning

Att träna och må bra kräver planering. Det gäller att variera träningen har jag blivit påmind om den hårda vägen. Efter nyår ändrade jag strukturen på styrketräningen och kör mer explosiv träning än jag gjort tidigare. Det är rolig träning men ganska tuffa pass. Det känns i vissa muskler kan jag säga. I helgen har jag haft  problem att gå nerför trappor pga stela lårmuskler men nu har det släppt och vad händer då?
Jo, jag kommer antagligen att glömma bort hur det kändes och köra på en vecka till. Det som inte finns glöms bort så att säga.

Men nu ska jag försöka skärpa mig och få till lite mer rörlighetsträning också för att inte musklerna ska bli så stela. Närmaste veckorna hoppas jag att det ska bli några pass på längdskidor som omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar