onsdag 30 januari 2013

+3, isiga spår, bakhala skidor......

.....så kan man sammanfatta första delen av dagens 30 km pass på skidor. Hade vallat med klister som försvann ganska omgående i de isiga spåren. Stakade mig igenom större delen av 15 km-spåret och stannade vid spårcentralen efter en dryg timmes åkning. Började känna mig lite skakig så jag kollade sockret och var lite onödigt låg. Hade planerat att dricka var 45:e minut för att INTE bli låg men tänkte att det skulle gå bra att åka klart varvet men med facit i hand skulle jag stannat och druckit. Man lär sig något varje gång.
Äventyrarna hade öppet och STORT TACK Sofia Hägglund för att du la på nytt klister. Det gjorde resten av passet betydligt mer lättåkt.
Resten av passet var jag noga med att dricka och då höll sig bs på 6-9 hela passet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar