tisdag 17 juni 2014

Kommunklassikern-2000 m simning


Att simma borde ju inte vara något problem för en gammal tävlingssimmare. Men, det var då och nu är nu. Det är 30 år sedan jag slutade tävla och efter det har det runnit många liter vatten under broarna.
Så länge jag jobbade som simlärare, livräddare och badmästare höll jag igång simningen men sen.......

Senast jag simmade var 29 mars 2012 när jag simmade 90 min på Kommunklassikern. Då var jag i betydligt sämre skick konditionsmässigt än jag är nu och därför har jag inte oroat mig alls för detta. Klarade jag 90 min då kommer jag lätt att klara 2000 m den här gången för det bör inte ta mer än 60 min att simma om jag tar det lugnt.

Det är det som är ett av mina problem. Att jag vet vad jag klarar utan att behöva träna. Att det sen skulle vara så mycket lättare OM jag faktiskt tränade är ju en HEEELT annan sak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar