onsdag 11 juni 2014

Att veta vad man borde göra och att göra det är inte samma sak

Jag är bra på att samla på mig träningsprogram men mindre bra på att använda dem!

Alltså, jag vet inte hur många gånger jag hittat bra styrketräningsövningar-upplägg, program för löpning, ja allt möjligt. Varenda gång har jag tänkt samma sak: Det här blir bra!

Men sen har det inte blivit så mycket tränat utifrån det upplägget. Jag är lite lat och bekväm och delvis humörstyrd. För att inte tala om vädret. Regn=ingen träning! Sån är jag.
Efter 8 års satsning mot eliten med början i övre tonåren så vet jag mycket väl vad kontinuerlig träning innebär och betyder men det var då det. Nu är nu och träning är färskvara.
Det är inte det att jag tycker träning är tråkigt för när jag väl kommer iväg till gymmet eller ut och springer eller cyklar så är det hur skönt, avkopplande och roligt som helst. Det gäller bara att få på sig kläderna och öppna dörren!

Ett av alla dessa program jag sparat och tänkt köra är:
"30 day AB challenge". Har tittat på det flera
gånger och tänkt att imorgon kör jag .... men imorgon har hela
tiden flyttats framåt. - tills ikväll för nu var det lite av NU ELLER ALDRIG!

På med kläder och ut på gräsmattan i solnedgången och sen körde jag tills det svartnade för ögonen och det brände i magmusklerna.

15 situps, 5 crunches, 5 raka benlyft och 10 sek plankan.
VILA
20 situps, 8 crunches, 8 raka benlyft, 12 sek plankan
VILA
25 situps, 10 crunches, 10 raka benlyft, 15 sek plankan




Har lagt in en app i telefonen som heter TG-TrainingGoal och matat in att jag ska göra 153 träningspass fram till 16/5 2015 då jag ska springa Göteborgsvarvet igen och bättre förberedd fysiskt än jag var i år när jag vann en startplats 3 veckor innan loppet.
Hoppas att jag med hjälp av den ska hålla motivationen igång då jag enkelt ser vad jag gjort och hur jag ligger till i förhållande till målet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar