söndag 15 juni 2014

Begränsa inte dina utmaningar utan utmana dina begränsningar

Idag har jag äntligen övervunnit paniken jag haft för att simma i öppet vatten. 
Jag har inga problem med simning egentligen - har tävlat i simning - men när jag tar av mig glasögonen så ser jag ingenting annat än suddigt ljus och mörker. Att då försöka orientera sig i en sjö där jag inte kan avgöra var gränsen mellan strand och vatten går har gjort att jag tvivlat på mig själv. Idag hade jag en kompis med mig och efter att ha gått omkring i vattnet säkert en kvart vågade jag prova att simma bröstsim och det gick bra även om paniken var nära. Frisim var jobbigare och det tog några försök att våga slappna av och bara simma omkring i mörkret - men det gick! Att hålla kursen och simma rakt var svårt men på Vansbro Tjejsim hoppas jag att jag ska kunna hålla kursen genom att känna strömmarna och att jag har folk omkring mig hela tiden.

Dagens simpass var för mig påminnelsen att man klarar mer än man tror.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar