tisdag 31 mars 2015

Göteborgsvarvet känns just nu väldigt långt borta



Jag provade att springa igår och det gick inte alls bra. Uppvärmningen gick bra liksom tripping och skipping men så fort jag försökte ta ett helt löpsteg och trycka ifrån bara lite så skrek musklerna i foten STOPP.
Så det blev att stå och titta på när de andra körde påskintervallerna. Det skar i mig för jag älskar att springa intervaller.

Deppade ihop igårkväll och försökte samla ihop tankarna hur jag ska göra nu.

Vill så gärna springa Göteborgsvarvet men inser att det kanske till och med är dumt såvida jag inte som av ett litet mirakel blir smärtfri på vila och Voltaren Gel nu. En vecka räckte visst inte så nu har jag präntat in i mitt huvud att jag ska vila från löpning i två veckor till.
Tur att det finns alternativ träning som inte belastar foten. Nu blir det långpass på cykeln istället för att inte tappa det jag lyckats bygga upp.
Bara att ta mig till brevlådan tog en mindre evighet idag då det är korta steg som gäller för att det inte ska göra ont på utsidan av fotknölen.

Funderar också på om jag ska byta skor. Skorna jag har nu köpte jag förra året och nu har jag bytt löpsteg så det kan ju om jag nu har lite tur vara så att skorna inte är anpassade till det nya löpsteget.
Alternativet är att skaffa inlägg till skorna jag har för när jag tittar på sulorna så finns inte det minsta tecken på snett slitage.
Har iallafall bestämt mig för att beställa tid och kolla löpsteget och diskutera vad som är bästa alternativet - skobyte eller inlägg.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar