fredag 10 augusti 2012

Skogen är min bästa vän

Att träna på morgonen är bland det bästa som finns. Senaste veckorna har det blivit mycket PW men äntligen, äntligen så går det bra att springa också. Måste bara se till att musklerna får den vila de förtjänar mellan passen.
Imorse blev det ett riktigt intervallpass (det första riktiga med bra fart) innan jag tog cykeln till jobbet.
Förra intervallpasset sprang jag försiktigt (snarare joggade) 3 st 3 min intervaller i 6:30-fart. hade orkat fler men tog det som sagt lugnt då.
Imorse var jag sugen att köra fler så då testade jag 5*2 min intervall, 10 min lugn PW och sedan 5*1 min intervall.
Sprang så det kändes skönt. Sista intervallerna i varje del var lite jobbiga men jag klarade dem med lite egen peppning. Fick en mindre chock när jag kollade intervalltiderna och alla utom den första var snabbare än 5:30-fart. Det trodde jag inte men det var en positiv överraskning. Det betyder att all tid jag lagt ner på träning faktiskt gör nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar