måndag 6 augusti 2012

Första dagen på resten av livet!

Ja, nu är vardagslunken igång. Tillbaka på jobbet igen efter ett par veckors ledigt. Ny på jobbet, nya kolleger, nya rutiner och barn som lämnat förskolevärlden och kom första dagen till fritids idag. Pirrigt, spännande, nya kompisar och MYCKET nytt att utforska.
Jag var trött  i huvudet när jag cyklade hem idag och hade tänkt ta en rejäl PW ikväll för att rensa hjärnan. Men då kom ett kallt sommarregn och motivationen att ta sig ut tryter.

Satt igår och tittade på schemat för passen på gymmet för jag vill gärna köra Core eller Spinning men de passar inte ihop med mina arbetstider. Får bli ett pass vanlig styrka ngn gång denna vecka. När skolorna drar igång och jag har ordinarie schema på jobbet ska jag se om jag kan få till det och lägga in en fast tid när jag ska köra Core varje vecka.

Det blir lite annat upplägg på träningen nu när semestern är slut. Jag cyklar till jobbet och det tar 25-30 min så det blir bra vardagsmotion som bas iallafall. Förutom det så ska jag när ordinarie schema på jobbet gäller så jag har samma tider varje vecka lägga in 3-4 pass/vecka med pulshöjande träning av någon form. Veckorna fram tills dess så får det bli lite mer ostrukturerad träning när det går att få till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar