onsdag 22 augusti 2012

Frihet och njutning

Efter middag och disk drog jag - lite motvilligt - på mig träningskläderna för att ut och springa. Laddade Runkeeper med 5x3 min intervaller med 2 min vila mellan. Kändes som en lagom utmaning. Påminde mig själv att jag skulle springa lugnt för att orka. De tidigare intervallpassen har jag fått peppa mig själv för att orka de sista intervallerna men ikväll flöt det på och jag njöt av varenda steg.
Efter 3:dje intervallen bestämde jag mig för att inte vända hemåt utan köra rakt på de sista intervallerna och sedan ladda intervallprogrammet en gång till och springa hemåt också. Därför blev de planerade 5 intervallerna 10 st. Jag var inte i närheten av att ge upp en enda gång. Jämförde tiderna med första löppasset för ett par veckor sedan när jag fick kämpa mig igenom de 3 intervaller jag sprang då som också var på 3 min. Idag gick det betydligt snabbare och ändå kändes det som jag höll igen. Alla intervaller var under 6:25-tempo och hälften under 6 min.
Det bästa av allt är att jag hittat tillbaka till flytet och den känsla jag hade när jag tävlade i löpning. Jag njöt av vartenda löpsteg och det kändes som jag skulle kunna springa hur länge som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar