tisdag 7 augusti 2012

Äntligen kan jag springa

Ju mer jag har tränat desto mer har det kliat att prova att springa men vis av hur jag fungerar har jag bromsat mig själv.
Jag har en tävlingsdjävul boende i huvudet som tror att jag kan springa lika fort, långt och mycket som på den tid jag vigde mitt liv till terränglöpning och tävlade mycket.
Nu har jag hittat ett "Kom igång med löpning" av Malin Everlöf som jag bestämt mig för att följa och det av den enkla anledningen att jag INTE ska falla för frestelsen att springa för mycket bara för att det går så lätt när jag är ute.

Länk till programmet:
Kom igång med löpning

Jag har tränat en hel del och kört mycket Powerwalk och hoppade därför direkt in på vecka 2.
Sprang det första intervallpasset ikväll och det gick över förväntan bra att hålla sig i skinnet och inte springa mer även om jag kände att jag hade orkat det. Men jag vet att jag kommer att känna av det i benen och höfterna imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar