onsdag 26 mars 2014

Slutar jag trampa så stannar cykeln i motvinden

Precis så var det på vägen hem från jobbet idag. 7 km i en motvind som inte var att leka med. Fokusera framåt, fundera inte på att sluta trampa för att vila för då stannar cykeln. Benen var lite halvsega efter gårdagens "träningspass" på jobbet. Helena och jag rensade ur skid- och skridskoförrådet och slängde många par skidor och skridskor som gjort sitt. Det var drygt 100 par skidor och många par skridskor som vi bar upp för trappan. Vi gick upp och ner i drygt en timme så det blev några vändor.
"Tänk core- träning", sa Helena när det var som jobbigast. Vi är båda två gamla skidåkarrävar så vi roade varandra med minnen som poppade upp när vi såg gamla Peltonen, Karhu och för att inte tala om de gamla klassiska skridskor vi hittade.

Normalt hade jag INTE gett mig ut på ett cykelpass en sådan här dag men nu var Agneta på hugget och ville byta simningen mot cykling idag.

Det bjöds på backe upp och backe ner, motvind och leriga stigar. Jag fick ett relativt lugnt pass  medan Agneta som cyklade MTB för första gången slet desto mer. Fokus idag var att lära henne teknik. Det är en sak att veta hur man växlar och en helt annan sak att ta beslut och göra det " i farten" men hon lärde sig snabbt.
Sista biten var väldigt lerig men hon gjorde enligt skolboken och trampade på för att hålla farten och inte fastna.

Baddräkten får ligga kvar i ryggsäcken ifall jag har energi för att stanna och simma på vägen hem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar