söndag 23 mars 2014

Röhnisch Running School - att följa slaviskt eller inspiration

Ja, då var jag där igen då! Har hittat ett program att följa för att komma igång. Programmet är på 6 veckor och man skulle göra ett löptest för att se vilken av nivåerna som  passar. Att springa med hög fart i 12 min för att se hur långt jag hinner är att utmana ödet lite för mycket. Iallafall om jag gör det ensam och just nu har jag svårt att hitta ngn att springa ett sådant pass med.
Jag har inte heller för avsikt att följa programmet slaviskt utan ser det mer som inspiration till att få lite variation i träningen. Därför läste jag alla program och vilka farter som rekommenderades på de olika passen och hittade ett som passar för de farter jag vet att jag håller vanligtvis.

Jag kommer att köra intervallpassen för till det har jag en grusväg i skogen där jag klarar mig själv.
Myspassen kommer jag att försöka köra tillsammans med en kompis som jag brukar köra långpass med.

Sen får jag se hur jag får till det med övriga pass. Det finns ju en vardag med jobb och familj och allt som hör det till som ska fungera också.
Som idag t.ex när solen tittade fram så packade vi matsäck och kaffe och tillbringade 8 timmar ute i skogen. En helt underbar dag där det inte fanns någon tid alls till egen träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar