måndag 24 mars 2014

När man behöver hjälp gäller det att vara flexibel

Att träna ensam går bra inne på gymmet men det finns ju så mycket annat jag vill träna också. Det har varit svårt att få till någon regelbunden träning på sistone men nu ser det ut som att det skulle kunna lossna lite. Skam den som ger sig brukar jag tänka och nu har jag hittat några som kan hjälpa mig på olika sätt.
Jag har lockat med mig en kollega att göra Kommunklassikern och vi ska simma tillsammans på tisdagarna efter jobbet har vi bestämt.
Sedan har jag en kompis som ska cykla Tjejvättern med mig och nu när vägarna är riktigt bara så vågar hon sig ut på cykel så vår plan är att försöka ta oss ut på åtminstone ett långpass/vecka.
En annan kollega brukar dra ut mig på långpass på löpning så ofta hon och jag kan samtidigt.

Känns faktiskt som att jag kommer att få till en rätt varierad träning och det känns väldigt bra med tanke på att jag vill göra klart Tjejklassikern och sedan börja om och köra Halvklassikern under nästa år. Till den har jag faktiskt sån tur att jag, som det ser ut nu, får med mig samma ledsagare på alla 4 loppen vilket känns väldigt bra. På Tjejklassikern har jag fått förlita mig på tre olika och det har tagit både tid och energi att planera och få ihop denna hjälp.

Nu ser jag fram emot en vår som i dagsläget ser ut som en bra träningsvår. Hoppas bara nu att det blir så också så det inte bara rinner ut i sanden. Jag tänker fortsätta leva på hoppet och se möjligheterna jag har nu och inte fundera så mycket på vad som kan gå snett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar