lördag 4 januari 2014

På nyårsafton rev jag bort 2013.......

Ovanstående ord kommer från en gammal kompis som jag återfått kontakten med efter många år. 
Något som jag är väldigt glad för och jag hoppas nu att vi inte ska tappa kontakten igen.

2013 var ett omtumlande år på många sätt men jag vill nog ändå inte radera det ur minnet. Var tid har sin charm och var sak har sin tid finns det ju något som heter. 

Jag hade ett på sitt sätt bra år träningsmässigt då jag lärde mig väldigt mycket om hur min kropp tar emot och tål olika sorters träning. Jag lärde mig också att hantera stress fnatt den inte ska påverka mig negativt.
Jag har haft perioder, längre och kortare, under året där jag har tränat väldigt lite. Efter sommaren var en period då det blev väldigt lite träning. Jag ville träna men orkade inte. Det stressade mig då jag så gärna ville behålla den sköna känsla jag hade när jag sprang i början på sommaren. Men energin var som bortblåst. Jag blev mer och mer frustrerad och kände både panik och förtvivlan då jag skulle springa Lidingö Tjejlopp som start på Tjejklassikern. 
Hur jag kom igenom det loppet begriper jag egentligen inte men det gjorde jag. Om det kan ni läsa i ett tidigare inlägg med namnet "Lidingö Tjejlopp" 

Nu har 2014 gjort entré och jag ser med tillförsikt fram emot nya upplevelser och utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar