lördag 4 januari 2014

Jag vill så mycket mer än jag får till men bättre lite och ostrukturerat än inget alls.....

Precis så känner jag mig. Under hösten har jag haft svårt att ta mig tid till och prioritera träningen. Det har blivit lite löpning här och lite styrketräning där och något enstaka pass med Cx.

Under tiden denna ostrukturerade träning pågått har jag samlat på mig träningsprogram, tips och idéer och varje gång tänkt att "det här ska jag prova".

Har jag provat då: Inte så som det varit tänkt men jag har nosat lite här och där och provat lite olika varianter.

Nu igår satt jag och läste nya schemat för passen på gymmet. (Börjar gälla på tisdag).

Hittade några tänkbara pass på tider som fungerar. Prio ett har mitt favoritpass CxWorx som jag kommer att se till att få till 1-2 st/vecka.beroende på vad tränar övriga dagar. Har tänkt att försöka mig på något spinningpass ibland också. Kanske inte varje vecka men vill ha in lite cykling  för att hålla igång cykelmusklerna inför Tjejvättern.
Sedan hittade jag något nytt som verkade intressant: GRIT. Vet inte riktigt vad det är men efter att ha läst på lite kändes det som att det skulle kunna vara roligt.

Det bästa med allt som gjorde att jag kände YES, nu är jag på rätt väg, var att jag tänkte efter vilka tider som skulle passa att träna utan att ta hänsyn till att det måste vara på väg hem från jobbet.
Så var det nämligen när jag började träna på gymmet. För att jag överhuvudtaget skulle ta mig dit var det en förutsättning att jag kunde stanna på väg hem från jobbet. Jag har helt klart tagit mig igenom den perioden där det gäller att få in träningen i vardagen. 
Jag har också tagit mig så långt att jag saknar träningen när den inte blir av så nu kommer fokus att ligga på att få till träningen regelbundet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar