tisdag 7 januari 2014

Om jag inte har träningsvärk imorgon kommer jag ALDRIG att få det

Ja, så är det.
 
Efter härlig ledighet där jag verkligen gått på långvarv så drog vardagen igång idag. Planeringsdag på jobbet = mycket stillasittande. Latade mig och åkte med en kollega till och från jobbet istället för att cykla så där rök vardagsmotionen! Vi skulle på föreläsning på em och då var det praktiskt att inte cykla för vi skulle äta lunch tillsammans någonstans. Lunchen blev en dagens på Mc Donalds (Wrap m kyckling och bacon) på väg till föreläsningen.

Lagade middag när jag kom hem och insåg att jag skulle hinna till mitt favoritpass på gymmet.
30 min CxWorx. På slutet brände det i både magen, rumpan och armarna. 
När vi kom utstapplande från passet stod en mycket pigg och sprallig spinningledare  och lockade med 30 min spinning.  Jag var väl inte tillräckligt övertygande när jag tvekade så jag fastnade i deras garn. Att jag beställt hämtning innan spinningen var slut och hade mobilen hemma löste de lätt genom att låna ut telefonen och till och med slå telefonnumret åt mig innan de gav mig luren. Det var evigheter sedan jag körde ett spinningpass och 30 min kändes som överkomligt trots allt. 
Jag har ju planerat att köra Tjejvättern så det är väl bara bra om jag håller igång cykelmusklerna. 

Denna rivstart på träningen gav mersmak trots att kroppen skakade och jag mådde illa efteråt. Några minuters återhämtning, lite vatten och en banan var dock allt som behövdes för att jag bestämt mig för att det här ska jag göra varje tisdag.

Min träningsvecka kommer att se ut som följer: Bara att hänga på den som har lust. 
Måndag: VILA
Tisdag: 30 min CxWorks + 30 min spinning
Onsdag: VILA
Torsdag: kondition/styrka på gymmet. 
Fredag: VILA
Lördag: 30 min CxWorks
Söndag: Långpass Löpning.

Nu ska jag förflytta mig till sängen och det känns som att den ställning jag lägger mig i kommer jag att somna i. Men det finns inte mycket som slår den härliga känslan av muskler som är trötta efter ett bra träningspass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar