torsdag 16 januari 2014

Inte vad jag tänkt men det blev bra iallafall

Tisdagens tänkta CxWorx+spinning blev ett mini-mini triathlon och ett par ben- och ryggövningar inne på gymmet. Lite besviken för Cx-passet tillhör favoriterna men men..... Jag tränar på att INTE stressa och då fick det bli så. Kom hem senare än tänkt från jobbet och var så hungrig att det inte var tal om att träna innan jag ätit ordentligt.
Gick in på gymmet utan att ha planerat och satte mig för att värma upp på roddmaskinen. Ett par drag och sen kom energin så jag tryckte på och körde ett bra pass på runt 2:20/500m. Det höll i 7,5 min. Tyckte det räckte då jag inte kört på länge. Gick sen direkt på löpbandet och joggade i 6.40-tempo i 15 min.
Efter ben/ryggövningar avslutade jag med 10 min crosstraining. Hade inte min skjuts kommit då hade det blivit en stund till på crossen.

Det bästa med det här passet var att jag kände att trots att jag haft uppehåll i gymträningen så var det inte så svårt att starta upp den. Kroppen är så beroende och inställd på träning att jag bara bestämmer att jag ska iväg och sen är det avgjort. Så himla skönt att den inre spärren är borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar