lördag 18 januari 2014

5 veckor kvar, snön och kylan har kommit men Pay and Ski lockar inte.

Jag längtar efter skidåkning men att åka varv efter varv på Pay and Ski lockar inte. Känns som alldeles för stor risk för krockar med andra skidåkare.

Jag har visserligen dessa men jag väntar tills de vanliga spåren som jag har åkt tidigare och känner till blir spårade. Det känns som att det inte är alltför långt borta.

I väntan på det har jag fått fart på  gymträningen. Äntligen måste nog tilläggas. Den här veckan har det blivit tre gånger så jag känner mig mer än nöjd. 

Tisdag: Rodd 7,5 min, löpband 15 min, ben/rygg övningar och sen 10 min på crosstrainern.

Torsdag: Löpband 10 min, rodd 10 min i väntan på min min träningsdate :). Så himla kul att maken vill göra mig sällskap på gymmet. Blev några spridda övningar ben/rygg samtidigt som jag visade hnm. Avslutade sen passet med 10 min på crosstrainern. 

Idag: Startade med mitt favoritpass 30 min CxWorx. Tankade energi i form av vatten och banan innan jag tog ett 30 min-pass på crosstrainern och sen avslutade det hela med 15 min lugn jogg på löpbandet. 

Det känns i kroppen men jag har inte ont utan det är den här sköna trötthetskänslan man får när man tränar. Eftermiddagen har jag tillbringat i myskläder och mest skrotat omkring.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar