måndag 20 januari 2014

Att det ska vara så svårt - min plan höll inte ens en vecka

Jag är bra på att göra planeringar för vad och när jag ska träna men mindre bra på att följa dem. Nu gör inte det så mycket tycker jag då jag ändå får till en hel del bra pass just nu.

Idag tex, stod det egentligen VILA för,att jag planerat att köra Cx/spinning imorgon men istället hängde jag på maken ner till gymmet efter kvällsmaten. Han körde sitt inne på gymmet medan jag kastade mig in på ett pass CxWorks och njöt i fulla drag när jag kände den totala kontakten med magmusklerna. Jag gillar det passet även om jag känner mig som en strandad valross med taskig koordination när jag ser de andra graciöst röra sig till musiken. Nu är jag inte den som bryr mig utan jag kör mitt och njuter av att jag kan. Annat var det för två år sedan när jag klev in där första gången och inte hade en aning om vad som väntade och än mindre klarade av att hänga med i det tempo de höll.
När Cx-passet var slut var inte maken klar med sitt och jag stod mellan löpbandet och Crosstrainern och funderade vad jag ville.  Med tanke på hur vaderna kändes efter lördagens hårdkörning så borde jag förnuftsmässigt ha joggat ner på löpbandet men crosstrainern ger bättre förutsättning att klara utmaningen som Tjejvasan blir med tanke på att jag fortfarande inte dammat av skidorna. Så det blev en kvart på crossen så det är väl bara att invänta stelheten i vaderna om någon dag eller två. 

Efter att ha läst på spårinfo tidigare idag att spåren är packade med skoter men inte spårade pga att det är för lite snö var jag väldigt sugen att trots att min skatingteknik har en hel del att önska i förbättringar dra en vända bara för att få känna att jag är igång. Som tur är har jag en klok kollega som fick mig på bättre tankar. Risken för genomslag är stor när snötäcket är så tunt som nu och jag har bara ett par skidor. Tack Helena för den påminnelsen!

Få seom jag hinner få fram skidorna innan jag åker till Älvdalen första helgen i feb. för att köra lite med Anne som ska hjälpa mig på Tjejvasan.



p.g.a för lite snö men det går att skata.

Arbete pågår vid spåren, tisdag-torsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar