fredag 28 februari 2014

Fredagsnöje efter jobbet - premiär i Högbos konstsnöspår i säsongens elfte timme


Jag har otroligt snälla kolleger på jobbet som hjälper mig att komma iväg. Utan Helenas hjälp hade jag INTE kommit ut på skidor mer den här säsongen. Klistret från Tjejvasan fick duga för att vi skulle komma iväg innan det blev mörkt. Men den vallningen var perfekt för dagens isiga bitvis ngt blöta spår. Det är, vad jag kan minnas, första gången jag åkt genom en vattenpöl. Helena klev ur spåret och åkte bredvid men det var så hårt och isigt att jag inte vågade chansa och kliva ur. 
Det gick så lätt att åka och skidorna gled så bra att jag inte hann med teknikmässigt när jag försökte mig på att diagonala istället för att staka. Pinsamt men sant! Hur ofta har man så bra vallat??


Rundan är inte mer än halvannan km så det blev några varv. Blev c:a 7 km åkt innan jag kände en skavsårsvarning på hälarna. Konstaterade när vi kom hem att mina trotjänare är färdiga för soptunnan. Men, jag kan inte klaga på kvaliteten för jag köpte dem 2001 så de får väl ha gjort sitt. 

Ställer väl till det lite till hösten men det tar jag då. Tror inte att det finns pjäxor som passar till mina bindningar att få tag på så vi får se hur vi löser det. Nya bindningar på de skidor jag har eller ska jag kosta på mig nya skidor också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar