söndag 9 februari 2014

Veckan som försvann

Den pyrande förkylning jag kände i början av veckan sänkte mig på onsdag kväll med en huvudvärk som höll i sig till fredag em. Större delen av dessa dygn sov jag. De korta stunder jag var vaken låg jag helt utslagen på soffan.
Igår (lördag) var jag vaken hela dagen och var lite rastlös. Har ju inte gjort så mycket annat än legat i sängen eller soffan de senaste dygnen.
Hade inte speciellt mycket ork men det blev lite städning med många pauser. Svettig och trött blev jag också men det är väl en definitionsfråga om det ska bokföras som träningspass. Idag har jag hostat så magmusklerna har jobbat hårt :)
Hoppas nu att hostan gett sig så att jag får sova ostört. Jag har hällt i mig många koppar varm mjölk med honung under dagen och många halstabletter har det blivit.
Nu håller jag tummarna att det håller för jag vill jobba imorgon.

Sen hade jag ju tänkt hinna med lite mer träning innan Tjejvasan som nu är blott 13 dagar bort. Tur att jag blev sjuk nu så jag hinner samla på mig krafter igen. Har ju kollegerna på jobbet som varit däckade uppemot två veckor denna vinter så nu hoppas jag att så inte är fallet med mig utan att jag fick en lindrigare variant.

Vädret är inte det mest upplyftande med plusgrader och regn så att den lilla snö vi hade försvinner.  Prognosen ser inte lovande ut för den närmaste veckan heller så det blir nog inga skidspår i Högboskogen denna vinter. Så nu åker den nyinköpta snodden fram imorgon så att jag får köra lite inomhusstakning iallafall. Jag saknar och längtar efter skidåkningen men det gäller att försöka se möjligheterna i alternativ träning istället för att gräva ner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar