fredag 10 maj 2013

Ont i halsen, pollen, regn, stormvindar och en gnutta lathet

Ja, anledningarna till att jag inte tränat på ett par veckor är som ni ser i rubriken rätt många. Jag tränar  ALDRIG med infektion i kroppen och det var så det började. Halsen rev och började göra ont, sen kom huvudvärken och näsan började rinna. Tog ett par dagar innan  jag fattade vad som hände. Några härliga dagar med lite värme och sol fick fart på pollensäsongen. Det låg fortfarande snö kvar - om än blöt och blaskig - så det tog som sagt ett par dagar innan hjärnan kopplade. Som så många andra år började jag försent med pollenmedicinen och det tog väl en vecka innan jag var ikapp så att jag mådde ok.
Började få orken tillbaka och funderade på att dra ut och springa. Cyklar ill jobbet varje dag och löpningen kom inte längre än till just fundering på att göra det. Bland mycket annat så kom det några dagar med isiga vindar och den tiden när jag tränar oavsett väder och vind är borta för länge sedan. Nu gör jag det för att jag mår bra av det och för att det är skönt. Blåser det då så mycket att cykeln stannar om jag slutar trampa så lockar det inte att ut och springa heller.
Mina heliga tisdagspass med CX har försvunnit först pga av förkylningen och sen har jag haft några tisdagar när jag inte hunnit dit i tid pga av annat.
Det går fort att komma bort från vardagsrutinen att prioritera in träningen men nu är det dags igen. Tror inte att jag tappat så mycket trots allt så det går förhoppningsvis lätt att komma igång igen.

Är ledig idag och solen är på väg att bryta igenom så jag tänkte dra ut på ett lugnt löppass efter frukost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar