lördag 11 maj 2013

Lyssna på kroppen är viktigt!

Gårdagens löppass känns i benen idag. Om jag överhuvudtaget ska kunna gå imorgon så måste jag röra på mig idag. Jag som sett fram emot ett pass med Maria imorgon. Jaja, att köra 3 dagar i rad när man inte gjort ngt på en månad är nog att ta i så det passet får vänta.
Packade ryggsäcken för att kunna duscha i Högbo då jag har kiosktjänst 13.30-17.
Eftersom jag ännu inte varit ute på cykeln i år stod den längst in i garaget bakom 2 cyklar och en verktygslåda. Dammig och inga luft i däcken. Suck! Dammet gör inget men luft i däcken behövs ju. Tur att jag har en ordningsam make så att allt ligger på sin plats i garaget.
När jag så äntligen kom iväg hade jag fortfarande inte bestämt om jag skulle cykla eller springa. Det är ingen överdrift att säga att cykeltekniken hade en del att önska. Hade problem att få fast fötterna i pedalerna och det kändes lite ringrostigt. Tyckte att jag trots allt fick upp bra fart men säg den lycka som varar. På ängen mötte jag Palmberg och vi behöver väl inte gå in närmare på vem som hade bäst fart.
Funderade fram och tillbaka på vägen upp om jag skulle springa eller cykla och jag ändrade mig både en och två gånger. Det slutade med att jag bestämde mig för att cykla på grus/skogsvägar för det lockade inte att springa i blåsten.
På m Runkeeper, musik i öronen och iväg och vad händer då...... Jo, jag drar ut på skogsstigarna och kör 10 km blandad skogskörning. Teknikmässigt finns en hel del att jobba på men det var så kul!
Nu kan jag vila med gott samvete imorgon och förhoppningsvis har jag minskat risken för träningsvärk och stela muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar