fredag 10 maj 2013

Barriären är bruten

Finns det något bättre än att starta dagen med en löptur i skogen fylld av sol och den härliga skirande grönska som finns bara på våren. Det var så den här dagen startade för min del. I tights, kortärmad tröja med musik i öronen drog jag iväg och njöt. Trots att jag inte tränat någonting på en månad så flöt löpningen. Jag körde medvetet långsamt för att orka springa hela passet. 25 min blev det och jag känner att energin till träning finns där. En bit in på passet trampade jag på något mjukt som fräste ilsket och högg efter mig innan den sedan ringlade iväg. Utan att överdriva kan jag säga att adrenalinet sköt i höjden liksom pulsen för jag blev lika rädd som ormen.
På söndag fm ska jag köra ett pass funktionell styrka/löpning tillsammans med en kompis så ingen löpning imorgon men om det känns ok i benen så kanske jag kör en premiärtur på MTB för att hålla musklerna mjuka. Känns förvånansvärt lite men nedre delen av ryggen är trött. Om det beror på löpningen imorse eller att jag krupit på knä och oljat altanen på em vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar