onsdag 3 april 2013

Löppass i "strösocker"

Nu är det vår. Varmgrader i luften och solen lyser från en klarblå himmel. Min snälle make satte på sommardäcken på cykeln igårkväll så idag gick det flygande lätt att cykla till och från jobbet.
På väg hem kände jag att energin kommit tillbaka så jag drog på mig kläder och tog ett lugnt löppass.

När det gäller tekniska lösningar så behöver jag lite tid på mig för att få till det. Idag var det premiär att springa med musik i öronen och det kommer jag att göra fler gånger. Rytmen i musiken gjorde att jag kunde hålla tekniken bättre och långpassen kommer att bli roligare då tiden rinner iväg utan att man tänker på det.
Idag blev det blandat villagator med skog och lite lätt kuperat. På gatorna var det ren asfalt vilket gav ett annat driv i steget än den mjuka snön i skogen som mer liknade strösocker. Jag gick i två uppförslut i slutet av passet men när jag kom upp på krönen så var det inga problem att börja springa igen. Trots en veckas uppehåll så gick det lätt att springa 30 min och det ger en sån "vill mer- känsla" att hela kroppen sprudlar av energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar