fredag 9 mars 2012

Vart tog energin vägen

Idag kände jag verkligen för att träna o hade världens energi när jag gick in i gymmet. Har provat att köra mini-triathlon några gånger med 10 min vardera cykling, rodd, jogging och det har varit roligt.
Idag tänkte jag prova att köra 15 min lugnt på varje del för att prova. Cyklingen var inga problem alls men efter 5 min på rodden var det totalslut på energi. Kroppen var seg och svarade inte alls så jag avbröt träningen.
Besviken ja, men jag vet vad det här betyder. Trots att jag tagit det lugnt och trappat upp träningen successivt har jag gått för fort fram. Kroppen protesterar nu och det finns inget annat att göra än att VILA tills energin återvänder.
Inte vad jag ville då jag verkligen gillar träningen och mår bra av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar