torsdag 29 mars 2012

Simning - Kommunklassikern

Jag gillar utmaningar och har därför anmält mig till Kommunklassikern och valde då den längsta.
Har funderat sista veckan om jag överhuvudtaget kommer att ta mig igenom simningen då kroppen krävt vila från det mesta vad träning innebär sedan i början av mars.
Men skam den som ger sig. Så idag har jag simmat 90 min. Det gick inte fort och var rätt långtråkigt. Men jag varvade bröstsimmet med ryggläge och flytning. Det handlade ju inte om att klara en viss sträcka utan att hålla igång 90 min. Efter dryga timmen började jag få kramp i vaderna men inte värre än att det gick att häva med ryggläge emellanåt.
Så nu är simningen avklarad. Återstår gör 60 km cykling i slutet på maj, 15 km promenad/jogg/löpning i sept. och slutligen 30 km skidåkning nästa vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar