fredag 19 oktober 2012

Skön känsla i kroppen

Gympasset tidigare idag känns i kroppen. Men det är den här sköna tröttheten. Dock gäller det att inte sitta still för länge för då stelnar benen till. Måste röra på mig med jämna mellanrum för att ge musklerna nytt blod.
10 min rodd, 10 min crosstrainer och sedan styrka på det blev det idag. Sedan gjorde blodsockret sig känt och jag fick snällt trycka i mig en clementin och säga till mig själv på skarpen att det var dags att avbryta träningen.
Lite besviken men försöker att inte vara för hård mot mig själv. Jag lär mig något för varje pass jag kör så på sikt kommer jag nog att fixa det här med träningen också.
Har lärt mig hittills att jag mår bäst om jag inte tränar för sent på kvällarna. Gör jag det har jag svårt att hinna fylla på kolhydratförråden i kroppen innan jag somnar och då blir blodsockret svajigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar