fredag 5 juli 2013

Varför är det alltid så lätt att vara efterklok?

Ett bröllop som varade fr fredag kväll till söndag lunch, fira barnens skolavslutningar (en som slutade 9:an och den andra som tog studenten), midsommar och så ett dop på det. Allt inom loppet av en månad.
Konsekvenserna av alla dessa underbart roliga tillställningar sliter jag med nu. Ett bs som är betydligt högre än jag mår bra av.
Av erfarenhet vet jag att ju mer sött jag äter desto svårare är det att sluta. Det krävdes 3 dagars huvudvärk, en trötthet som inte gav med sig och suddigare syn för att jag skulle fatta och göra tvärnit och skärpa mig. Mår betydligt bättre nu än i början på veckan och avgiftningen från sötsaker går över förväntan.
Så det finns nog hopp om mig iallafall.

Imorse gjorde jag dessutom mitt första snabbintervallpass på evigheter och det finns fart i kroppen som jag ska försöka bygga på med lite mer uthållighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar