onsdag 10 juli 2013

Semester och mina magmuskler talar högljutt om att de finns

Senaste tiden har jag inte haft någon riktig ordning på träningen pga av massa olika saker. Har blivit ett löppass här, en cykeltur där men ingen riktig struktur.

Känt mig lite frustrerad för det för jag vill ju inte att all tid jag lagt på uppbyggnadsträning under vintern bara ska gå till spillo. Så då bestämde jag med mig själv att semestern = träningsläger. Vilket i min värld betyder en sisådär 6-8 pass/vecka. Några dagar med pass både fm och em och givetvis någon vilodag eller två. Känslan i kroppen får styra.

I måndags drog jag iväg på MTB:n 07.15 på morgonen för att hinna köra 45 min, hem o hämta ryggsäcken och byta till en cykel som jag kan låsa och så full fart mot CX-passet som började 08.30. Körde tills jag fick kramp i låret.

Igår em började det kännas i sneda magmusklerna så med tanke på att jag ville köra CX idag igen så tog jag det lugnt igår.

Imorse var det lite svårt att resa sig ur sängen och segt att ta sig iväg men bestämt är bestämt.
Idag blev det löpning före CX-passet och det är ingen överdrift att säga att uppvärmningen var seg. Men när telefonen pep för första intervallen så svarade kroppen hyfsat ändå så det blev ett bra pass med 10x30 sek snabbintervaller med 2 min vila mellan.
Magmusklerna kändes men allteftersom kändes det mindre och mindre.
Det brände bra i musklerna i början av CX-passet också och jag funderade på hur länge det skulle gå innan jag skulle rasa ihop i en liten hög av utmattning men det höll hela passet.

Imorgon fm blir det distansträning antingen på MTB eller löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar