tisdag 25 juni 2013

ZUMBA - så himla kul!

Jag älskar att släppa loss och dansa till musik och den latinamerikanska musiken har sån härlig rytm så när det nu bjuds gratis pass ute över sommaren kan man ju bara inte låta bli att prova.
Hängde på en jobbarkompis och det var verkligen medryckande musik som det bara inte gick att stå still till. Efter en timmes hoppande och inte en sekund där kroppen var stilla så var jag rejält svettig men inte så trött som jag hade befarat att jag skulle bli med tanke på beskrivningarna jag har fått om denna träningsform.

Undrar hur det kommer att kännas imorgon ja.......

Men det spelar nu ingen roll hur roligt och inspirerande detta är. Jag fixar inte ett gruppass med så mycket folk runtomkring när det hela tiden är sidoförflyttningar framåt och bakåt osv. Jag har ingen koll på var jag är i förhållande till de andra runtomkring mig. Var nära krock vid ett par tillfällen! Jag är inte den som brukar ge upp och jag gillar inte när synen är det som sätter begränsningar för vad jag kan göra.
Det är något jag måste jobba med mig själv med att lära mig acceptera begränsningarna :-(. Att helt enkelt lägga fokus på det jag kan göra istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar